Biznesplan

Jak ułożyć skuteczny biznesplan?

• Zakładki: 58


1.      Garść danych, czyli charakterystyka firmy

Pierwszym krokiem w tworzeniu biznesplanu jest dokładne scharakteryzowanie naszego przedsiębiorstwa. Podajemy nie tylko nazwę firmy, ale także jej status prawny, dane kontaktowe, informacje o właścicielach i przedmiot działalności firmy. Warto też wspomnieć o wszystkich nagrodach i wyróżnieniach, a także skupić się na misji przedsiębiorstwa.

2.      Opis produktu

Zadajmy sobie jak najwięcej pytań o to, co będzie oferować nasza firma. Skrupulatny opis produktu czy usługi to absolutna podstawa każdego biznesplanu. Szczegóły dotyczące ceny i sposobów dystrybucji pomogą w określeniu profilu przedsiębiorstwa. Co więcej, warto też znaleźć miejsce dla opisu przewagi naszej firmy nad innymi, planowanych unowocześnień czy cyklu życia sprzedawanego produktu.

3.      Kto za tym stoi?

Krok trzeci powinien być w całości poświęcony pracownikom i właścicielom przedsiębiorstwa. Co ich wyróżnia? W jaki sposób mogą wesprzeć działanie naszej firmy? O tym wszystkim warto napisać. To także miejsce na nakreślenie wzajemnych zależności, podziału obowiązków i stosowanego systemu kontroli.

4.      Konkurencja i reklama, czyli daj się zauważyć

Dobry biznesplan nie istnieje bez gruntownej analizy przeciwników. Przed podjęciem jakichkolwiek działań warto dokładnie zbadać rynek i znaleźć upragnioną niszę. W biznesplanie nie może też zabraknąć opisu strategii marketingowych, które zamierzamy zrealizować.

5.      Finanse, czyli skąd na to pieniądze

Jednym z ostatnich kroków jest charakterystyka źródeł finansowania i wsparcia, które pomogą w funkcjonowaniu firmy. Planowany kapitał, stopa zwrotu czy próg rentowności to terminy, które bez wątpienia pojawią się w tym fragmencie biznesplanu. Na koniec dodajmy krótkie podsumowanie, które zapewni spójność naszemu biznesplanowi.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
221 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.