Prowadzenie restauracji lub innego lokalu gastronomicznego może przynosić duże zyski i niemniej satysfakcji. Warunkiem jest oczywiście popularność naszego punktu, a co za tym idzie duże utargi. Te uzależnione są od dobrze przygotowanego menu, jakości potraw i ciekawego wystroju. Dużą rolę odgrywa także promocja lokalu. Dowiedz się, jak zareklamować restaurację, bar czy pizzerię.
Reklama lokalu gastronomicznego w Internecie
Promocję restauracji warto rozpocząć w sieci. Internet jest obecnie głównym źródłem informacji o lokalach gastronomicznych. Prężnie działające profile w mediach społecznościowych połączone z płatną reklamą w Google działają cuda. Oczywiście nie może nas zabraknąć na mapach. Warto również nawiązać współpracę z jednym z portali, na których klienci mogą zamawiać jedzenie do domu. Przejrzysta strona internetowa z menu i najważniejszymi informacjami wesprze naszą promocję w sieci.
Jak zareklamować restaurację poza Internetem?
Mimo że reklama restauracji w Internecie jest teraz kluczowa, by rozwinąć skrzydła w biznesie gastronomicznym, promocja offline jest nie mniej ważna. Przede wszystkim musimy zadbać o dobrą widoczność naszego lokalu – baner i drogowskaz pomogą dotrzeć do nas nie tylko osobom, które miały to w planach, ale również tym, którzy na widok atrakcyjnej reklamy po prostu zechcą nas odwiedzić. Z kolei ulotki reklamowe będą pomocne w akcjach promocyjnych – dzięki nim możemy zachęcić klientów do skorzystania z rabatów czy złożenia następnego zamówienia bezpośrednio przez naszą stronę.
Pamiętać należy, że skuteczna reklama restauracji, baru czy pizzerii wymaga podejmowania działań regularnie, a także jej urozmaicania i dostosowywania do aktualnych momentów sprzedażowych.
Artykuł powstał we współpracy z Drukarnią PrintExPress.
Fot. Shutterstock.