Firma

Jak zorganizować kursy językowe dla firm?

• Zakładki: 70


W biznesowej rzeczywistości języki obce to podstawa. Dlatego pracodawcy coraz częściej decydują się na kursy językowe dla pracowników, a pracownicy doceniają takie benefity w pracy. Jak zaplanować i zorganizować taki kurs językowy dla firm?

1. Jaki kurs językowy dla pracowników chcesz zorganizować?

Czy chcesz potraktować kurs angielskiego lub niemieckiego jako benefit czy obowiązkowe szkolenie? Planujesz finansować kurs każdemu pracownikowi w 100% czy zaoferować dopłatę? Jaki język obcy najbardziej przyda się członkom zespołu? Jak podzielić ich na grupy? Na te wszystkie pytania odpowiedz sobie zanim w ogóle zaczniesz organizację. 

2. Jaka wiedza jest potrzebna pracownikom?

Dobrze wiedzieć, co chcesz osiągnąć, organizując kurs językowy w firmie. Jakie kompetencje językowe są potrzebne pracownikom? Potrzebują umiejętności swobodnego porozumiewania się (rozmowy telefoniczne, spotkania i maile do zagranicznych kontrahentów) czy raczej śledzenia branżowych informacji w obcym języku?  W pierwszej sytuacji ważne będzie mówienie, pisanie i rozumienie ze słuchu, a w drugiej – czytanie i znajomość branżowego słownictwa. Od tego zależy cały program kursu.

3. Kurs w siedzibie firmy czy kurs językowy online?

Kursy językowe dla firm są najczęściej organizowane na miejscu. To zdecydowanie najwygodniejsze rozwiązanie dla pracowników. Poza tym możesz zorganizować kurs językowy online dla pracowników. Każdy może wtedy uczestniczyć w szkoleniu, również osoby pracujące zdalnie. 

Artykuł powstał przy współpracy ze szkołą Archibald.pl.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
62 wyświetlenia
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *