Marketing

Zakupy na Instagramie? Teraz to możliwe!

• Zakładki: 316


Jeszcze do niedawna Instagram kojarzył nam się przede wszystkim z publikowaniem pięknych, przyciągających uwagę fotografii. Platforma ta służyła głównie do dzielenia się z innymi internautami grafiką, a niekiedy także do promowania w ten sposób tworzonych samodzielnie produktów lub oferowanych usług. W XXI wieku technologia rozwija się jednak w naprawdę zawrotnym tempie i dlatego nikogo nie dziwią już na przykład zakupy w sieci. Czy jednak nowość, jaką jest kupowanie na Instagramie, to trend przyszłości? Sprawdź, co warto o nim wiedzieć już dziś!

Kupuj produkty ze zdjęcia

Jeszcze do niedawna znana jako Facebook spółka zrzeszająca m.in. Facebook i Instagram, kilka tygodni temu ogłosiła zmianę logo i nazwy na Meta. Wraz z rebrandingiem przyszedł również czas na powiększenie zakresu oferowanych usług i tak na Instagramie pojawiła się opcja robienia zakupów online. Mówiąc najprościej, polega ona na dostępie do określonych produktów bezpośrednio przez kliknięcie w ich fotografie na profilu marki. Dzięki temu użytkownik może w kilka chwil przenieść się bezpośrednio do wybranego sklepu.

Znaczniki kluczem do sukcesu

Zakupy na Instagramie stają się możliwe dzięki umieszczeniu na poszczególnych fotografiach produktowych specjalnych znaczników. To dzięki nim użytkownicy social mediów wiedzą, jaka jest cena towaru, mogą też poznać jego specyfikację. Umieszczenie znaczników na fotografiach ma też pozytywny wpływ na instagramowe zasięgi. Dzięki nim produkt, a wraz z nim twórca, są lepiej rozpoznawalni w sieci, dzięki czemu rzesza potencjalnych klientów rośnie.

3, 2, 1… Nadchodzi premiera!

Wraz z pojawieniem się na Instagramie możliwości dokonywania zakupów, Meta dodała do tej platformy jeszcze jedną ważną funkcję. Od niedawna właściciele kont, na których prowadzona jest sprzedaż, mogą organizować dla swoich followersów specjalne, ekskluzywne zapowiedzi nadchodzących promocji. Dzięki widocznym z daleka licznikom, dokładnie widać, ile czasu pozostało jeszcze do wprowadzenia nowego produktu lub usługi. To kolejny krok w kierunku unowocześnienia Instagrama, który z miesiąca na miesiąc wydaje się zmieniać profil użytkowy.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
337 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *